Een website hebben om alleen online aanwezig te zijn gaat in deze tijd helaas niet werken. Jouw website moet juist fungeren als het verlengstuk van jouw bedrijf. Een extra medewerker die 24/7 voor je werkt zonder hoge personeelskosten. Veel bedrijven focussen zich dan ook enorm op het verkrijgen van zoveel mogelijk traffic a.k.a website bezoeken, maar het belangrijkste is wat er uiteindelijk onderaan de streep blijft. Tijdens deze blog kom je er achter hoe je website leads omzet naar betaalde klanten!
“Slechts 98% van de website bezoeken zullen niet converteren”
Bepaal je doelgroep
Heel logisch natuurlijk, maar als ik jou nu zou vragen om jouw doelgroep exact te omschrijven? Sommige zullen het tot in de details kunnen vertellen, maar er zijn ook veel bedrijven die een te algemene doelgroep hebben en het daardoor niet eens kunnen specificeren.
Stel je verkoopt tafels. Dan kun je richten op mensen die op zoek zijn naar een tafel over het algemeen. Echter is de kans klein dat deze groep mensen ook meteen zullen converteren. De één houdt van minimalistisch de ander weer van industrieel en ga zo maar door. Je zult dus je doelgroep specifieker moeten maken en daarop je manier van benaderen aan moeten passen.
Gebruiksvriendelijke site
Maak je site gebruiksvriendelijk. Een website bezoeker staat niet te wachten om te veel ergens op moet klikken om uiteindelijk klant te worden of een aankoop wilt doen. Houd er dus rekening mee dat je sitenavigatie duidelijk en makkelijk is voor de bezoeker. Je wilt uiteindelijk dat de bezoeker met zo’n min mogelijk (minder dan drie) kliks vinden waarnaar ze zoeken.
Duidelijke CTA’s
Maak gebruik van Call To Actions (CTA). Maak een duidelijke verwijzing naar een specifieke pagina of breng ze naar de volgende stap van het verkoopproces. Probeer echter om niet meteen alle pagina’s vol te knallen met CTA’s, want dan kan juist afleiden of storend werken voor de bezoeker en haken ze af. Dat is natuurlijk het laatste wat je als bedrijf zijnde wilt bereiken.
Recente reacties